onsdag 22 maj 2013

Svaga händer - Bättre baksida

Alltså det där med arbete stödjer ju inte alltid direkt träning och energi.. men jag antar att det bara är att bita ihop och rida ut stormen.

Idag var jag tillbaka på strukturerad programmering och om jag ser till veckan som kommer så har jag ju deload-programmerat för mig själv på sistone.

A: 5 Set
Romanian DeadLift @ 32X1 6-8R vila 30 sek
Floor Press @ 30X1 8-10R vila 90 sek

RDL: 50-70-80 -90-100kg 8R
FP: 50-40-50-50-50kg 10 R

Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig angående marklyften, men jag känner mig ganska nöjd. Det är lång tid under belastning och det var greppet som var den begränsande faktorn även på de tyngre lyften.
Första setet floor press greppade jag alldeles för smalt och det blev extremt knöligt.. men när jag greppade mer rätt på de lättare vikterna blev det för lätt istället. 50kg på korrekt bredd kändes som det mest gångbara idag. Lite känningar i höger axel dock.

B: 4 Set
Supinerade Strict Pull Ups @ 30X2 4-6R vila 30 sek
Push Press 12R Unbroken @ 40kg vila 90 sek

PU: 3-4-4-2
Greppet helt kört efter RDL och än mer för varje set jag genomförde. Strikta pullups kommer nog alltid vara en humörsänkare för mig. Teknikfokus på Pushpress och på att driva fram huvudet istället för att pressa snett framåt.

C: 3 SetStående hantelrodd med ett knä och en hand på bänk @ 30X2 8-10R
vila 30 sek mellan varje sida
GHD sit ups 15 rep vila 90 sek

Hantelrodd: 18-22-22kg
Helt osannolikt trött i greppet. Tillochmed på 18kg så kändes det som att greppstyrkan var utmaningen. Lite känningar i höger axel dock.
GHD väldigt kontrollerat. Ryggen låter fortfarande som ett smatterband i extension men det känns tack och lov inget.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar