måndag 27 maj 2013

Grundlurad och ägd men nöjd ändå

Träningsvärk i höft och underarmar/triceps idag men framför allt stelnade jag till duktigt efter långsittning på kontoret. Hann inte in till CFN förrän de normala klasserna börjat men Andreas lät mig ta en bana längs väggen att köra på där jag nästan inte var i vägen.
Det var dock riktigt fullsatt och stökigt inne på gymet idag så mitt pass bidrog väl inte till ordingen.
 
WOD 5-4-3-2-1-2-3-4-5 Rounds For Effort
10m Prowler Pull (100kg load)
10m Bear Crawl (hjärnsläpp = Spiderman Crawls)

Metcon: 30.08
Nu var ju inte passet For Time men jag lät klockan gå ändå.
Nog för att jag tyckte att passet såg ganska jobbigt ut på papperet men jag hade nåt vagt minne om att jag varit skaplig på bearcrawls en gång i tiden.. och sen vet jag inte vad som flög i mig när jag tyckte att 100kg var lagom att lägga på släden. Jag testade 10m med 80kg och tyckte det kändes lite mesigt.. men det var ju bara EN sträcka..

Prowlern var väl trots allt den del som kändes helt ok.
Har man bitit av mer än man kan svälja får man väl helt enkelt tugga på tills det går!

Bear Crawls däremot... Fy f-n på ren svenska!
Tror jag klarade nån enstaka 2x10m precis i början men för mer eller mindre samtliga fick jag ställa mig upp och försöka klappa syran ur låren vid varje vändning. Helt fruktansvärt syredrivande för quadsen och inte helt snällt mot trötta armar/axlar... De två sista vändorna var jag nere på knä utan att riktigt fatta vad som hände.
290 meter Bear Crawl och lika långt med en osedvanligt tung släde är ju några meter trots allt och jag var ganska mosig efteråt.

Googlade lite såhär i efterhand och jag körde definitivt Spiderman crawls och inte Bear crawls.. inte direkt nåt som underlättar om man är jag.

Det är trots allt lite kul att bli så fullständigt ägd av ett pass utan att vara beredd på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar