söndag 26 maj 2013

Volymstege

Idag kom träningsvärken från timmes-amrapen ikapp och jag var lite stel imorse. För att inte tala om hur hungrig jag var under gårdagskvällen. Det kött jag räknat med att kunna ha som matlåda minst en dag försvann utan problem.

Dagens pass var om inte annat högrepetetivt så innan det drog igång körde jag lite teknik under Mads vakande öga.

WOD - 20-18-16-14-12-10-8-6-4-2 reps For Time (@ 85% effort)
Sumo  Deadlift @ 60kg
Push Jerk @ 50kg
Russian KB Swing @ 20kg
Abmat Situps

Metcon: 26.19

Hade en plan på hur lyften skulle brytas och frångick den bara litegrann genom att skippa några vilpauser och köra några längre set - särskilt på SDL.
Alla svingar och situps obrutna och det var helt klart där återhämtningen fanns.
Annars var det väldigt tufft för greppet som fortfarande har en bit kvar till att vara up to par och det kändes en del i vader/fotleder av alla pushjerk-extensioner. Jag hoppade nog upp dem lite överdrivet kraftfullt till en början.
Efter ett tag kördes SDL i fingertoppsgrepp vilket bara straffade sig en gång när jag mer eller mindre tappade stången på väg upp efter att ha touchat knäna och sen bromsades den på väg ned mestadels genom lettring mot lår. Collateral Damage får man leva med..

Imorgon är det dags för veckans prowlerpass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar