torsdag 23 maj 2013

Morgonpass med dåligt krut i benen

Vaknade med ömma händer och lite kärv axel men förvånansvärt nog ingen träningsvärk i övrigt. Jag hade nog trott att RDL'erna igår skulle ha känts idag. Men som vanligt så glömmer jag ju bort att avsaknad av träninsgvärk inte innebär att man har full kapacitet dagen efter.

A: 5 Set
Back Squat @ 20X0 8-10R, 30 sek vila
SlamBall 10kg 15R AFAP, 60 sek vila 

BS: 60-80-90-100-90kg (10R)
SlamBall: mellan 26 och 35 sek

Redan i BackSquat så kändes det att benen inte var helt pigga sen gårdagen. Klarade tior genomgående utan sticky points men eftersom jag började falla fram lite i slutet av 100kg-setet tog jag det intelligenta beslutet att växla ned.
Slamballs helt ok. Flås och pulsdrivande som vanligt.

B: 4 Set
Lunges m 2KB front rack 9/9R, 30 sek vila
RollOuts med skivstång 8R 60 sek vila

Lunges: 2x16, 2x12, 2x12, 2x12kg
Rollouts: Check!
Utfallen var helt fruktansvärda. Helt OK upp till 10-12 reps sen kom väggen. 2x16kg var övermodigt men plågades upp, 2x12 var tungt nog. Allt obrutet men med en del tid flåsandes och självömkande i stående position. Rollouts är en picnic!


C: 3 Set
Bulgarian Split Squat Barbell @30X0 6/6R, 30 sek vila
Hollow Rock 20R, 60 sek vila

BSS: 20-20-20kg
Hollow Rock: 14/6-14/6-14/6R

Pinsamma resultat men jag hade inget kvar i benen till BSS. Har dessutom helt glömt vad jag ska göra med bakre benet/foten. Instinktivt vill jag vrida ut den så jag vilar på kanten av hålfoten och det kan ju inte vara rätt, men det är extremt stelt och obalanserat att vila på ovansida fot med rakt ben. Väldigt obekvämt på gränsen till smärtsamt för fotled/underben. Gnäll gnäll..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar