torsdag 30 maj 2013

Kölhalningspass

Förvånande nog fortfarande ordentligt mör i i kroppen - framför allt i utsida höft som tack och lov mjukades upp lite under cykelturen in till Nordic.

Dagens pass var en riktig greppdödare där jag kanske var aningen övermodig på vikterna.

A: 5 set
A1: Deadlift @30X0, 6-8R, 30sek vila
A2: Hollow Rocks 20R, 90 sek

A1: 70-80-90-100-105-110kg (8R)

Marklyften gick ganska skapligt. Tufft för greppet och fortfarande lite "teknikovant" i bottenläget. Märkte också att knäna strävade inåt i de sista lyften.

B: 5 Set
B1: Ring Row @20X2, 6-8R, 30 sek vila
B2: Good Morning @40X1, 6-8R, 90 sek vila

B1: 6-6-6-5-4R
B2: 40-50-55-60-65kg (8R)
Jag kommer aldrig gilla ringroddar.. och 2 sekunder i toppläge gör de inte bättre. Får väl se det som progression trots allt då jag har bättre kropp i dem nu.
GoodMornings lugna och kontrollerade med ordentligt djup.

C: 5 Rounds
C1: Barbell Row @30X1, 10R,  45kg, 10 sek vila
C2: Standing Prowler Rope Pull 80kg load 4x10m, 90 sek vila

Här läste jag lite fel och körde denna som en Rounds for Time istället. Barbell Row saknade antal reps så jag visste inte om det var en miss eller om det innebar AMRAP så jag tyckte 10 reps kändes lagom.
Prowlern lastade jag glatt med 80kg..

Skivstångsroddarna gick OK. Tufft rep 8-10 de tre sista varven - inte minst då greppet började tacka för sig.
Prowlern var riktigt kul de två första varven och jag halade dessutom in den en tiometerssträcka med Jenny sittande på vikterna. Nu väger ju hon som en sparv, men ändå ;)
Sista varvet var riktigt tungt.. krampvibbar i vaderna när jag tog spjärn men framför allt fruktansvärt trött grepp där jag var orolig att slita upp händerna. Drog sönder en liten blåsa på avslutande 10m rephalning men är skapligt nöjd att ha fått in allt på 28.55.

Inte för att jag har nåt att jämföra med men 200meter dragkamp med en 130-kilossläde måste ju ge nån förbättring i arbetskapacitet och dragstyrka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar