söndag 5 maj 2013

Lätta Lyft & Märkliga Drag

Var nästan inne på att ta en vilodag idag eftersom inget fanns på schemat men efter en hemma-produktiv förmiddag började det krypa i kroppen så jag tjatade mig till ett pass.

För en gångs skull mycket lättare än vad jag trott.

Every Minute On The Minute for 20 Min
1 Deadlift
1 Barbell Row
1 Rollout

Började på Mads inrådan på 60 kilo på stången men det kändes lite oinspirerande så efter 10 minuter växlade jag upp till 80kg till de sista 10.
Alla "lätta" lyft/rollout klara runt 14-16 sekunder medan de tog runt 20 sek på 80 kilo med tanke på att jag behövde fokusera mer vid både setup och nedtagning.
Alla reps utan problem och mindre anstränging än förväntat.

Märkligt att min dragstyrka funkar bra i rodd och stångrodd men är så oproportionerligt vek i pullups/ringrodd. Det är som att jag använder fel motorik i alla drag över brösthöjd...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar