fredag 8 november 2013

Tuffa Intervaller med Pukie-varning

Hade från början en plan att skjuta dagens pass till efter jag hunnit luncha och få i mig lite vettig energi men i efterhand är jag glad att magen inte innehöll mer än BCAA och Espresso.

Lite stel i baksidan idag så med det och dagens pass i åtanke körde jag ett testvarv för att se effekten på kroppen innan jag försökte bestämma mig för en pace.

10 Rounds for Calories
2 min Airdyne 6
1 min rest
2 min Row
1 min rest

Metcon: 719 Calories (310 Airdyne och 409 Row)

Fy f-n på ren svenska!
Lite svårt att hitta pace'n men jag bestämde mig att försöka hålla minst 30 Cal på Airdyne och 40 på rodd. Nånstans runt varv 4 vek jag ned mig psykiskt och bestämde att jag efter varv 5 godkände minst 25 på Airdyne och 35 på rodd.

I efterhand önskar jag att jag inte varit en sån mjuk-hjärna men å andra sidan...

Intervallerna såg ut som nedan:
Airdyne: 35-34-31-32-32-29-30-28-28-31 Cal
Rodd: 45-42-41-42-40-39-39-39-39-43 Cal
 
Nånstans runt just varv 5 började jag må riktigt illa... tror jag fick idissla och svälja ner frukost-kaffet några gånger, trots min pace. Rodde på låg damper 5,5 och sedan 4,5 för att kunna nyttja armar/axlar maximalt och spara benen till Airdyne-eländet.
Sista segmentet rodd kunde jag trycka på lite extra eftersom det var sista intervallet och jag kunde dessutom använda (de väldigt trötta) benen fullt ut.

Väldigt intressant att programmera intervaller mot kalorier på rodden eftersom den då inte visar splittid så jag visste inte hur fort jag rodde. I efterhand är jag ganska nöjd då splittiderna låg mellan 1:44,5 och 1:51.3 (satt och sov och missade starten) där åtminstone hälften låg sub 1.50.

Direkt efterår kändes det som jag kört Maraton-FRAN... låg och vred mig på golvet och tyckte inte livet var sådär värst skoj. Väldigt nära att på allvar förlora frukostkaffet men lyckades hålla magen i check trots att jag fick vanka av och an i gymet en bra stund innan jag började må som folk.

Tillräckligt slutkörd för att sen missa avfarten till kontoret med en ansenlig distans med nån undermetveten ambition att fortsätta norröver på E4.. Nu - sisådär 8h senare - börjar livslusten komma tillbaka. Sjukt nog känns det ändå som ett riktigt bra pass!

Jag måste dock airdyne'a mer.. gillar inte att jag har så mycket respekt för eländet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar