fredag 29 november 2013

Pump up the Volume

Lite skräckblandad förtjusning inför dagens pass får jag erkänna. Lite (typ - mycket) i min smak men väldigt svårt att förutse effekterna av.

For Time
200 Wallballs 20lbs
150 Kb Swing 24kg
100 Stepups 45 cm
50 Abmat Situps
25 Ring Row

Work intervals: 3 min work / 1 min rest - partion as needed
Metcon 23.46 exkl vila

Hade funderat i två dagar och satt nån typ av preliminär plan. Sen lyckades jag summera den fel så jag var riktigt fundersam över att jag tyckte att jag hann med fler reps än planerat per segment men att jag ändå behövde fler segment än jag trott.
När eftersvettningarna lagt sig och jag insett den missen så var jag ganska nöjd trots allt.

Per 3min-segment:
1: 75 WallBall
2: 25 RingRow, 30 Stepup, 13 KB Swing
3: 52 KB Swing, 20 Stepup
4: 40 WallBall, 20 Abmat Situps
5: 45 KB Swing, 30 Abmat Situps
6: 45 WallBall, 20 Stepup
7: 40 KB Swing, 30 Stepup, 3 WallBall
8: 37 WallBall

Hade från början planen på att börja med 50WB men de gick så lätt så jag körde välpaceade 3x25 de första 3 minuterna för att sen beta av Ringroddarna uppbrutet med Stepups och tänkte att jag lika gärna kunde börja på lite svingar for good measure. Jag ville inte hamna i en situation där jag bara alternerade KBS och WB utan försökte ha "återhämtande övningar" - dvs stepup och abmat situps -  för att bryta upp dem med.

Funkade ganska bra men jag borde aldrig ha kombinerat WB och Stepups i samma utan kört Stepups i kombo med KBS istället för att ha en smartare återhämtning på benen. Vete 17 om jag hunnit klart snabbare utan jag tror jag landat på inom segment 8 oavsett men man vet aldrig.

Duktigt slutkörd efteråt och lämnade en snygg sweat angel vid roddarna. Bra skit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar