fredag 22 november 2013

Fredagsmys i korridoren

Nu börjar det rätta till sig. Helt återställd efter magåkomman med reparerad matlust men inte helt ikapp med energin i kroppen än.

Lätt träningsvärk i ryggfileer och djup bukmuskulatur idag så lite skönt med ett kortare morgonpass.

For Time
20 Sledgehammer
1000 m Airdyne
20 Sledgehammer
1000 m Row

Metcon: 9.00



Slägga har jag aldrig kört förr så jag valde den lättare varianten vilket nog var en god idé.
Ganska trångt att köra allt ute i korridoren på Nordic och väldigt ovant att slå på traktordäck vilket gjorde vändningen betydligt högre och med högre rekyl än de gånger jag använt slägga i praktiska sammanhang.
Körde alla slag från höger sida. Vänstersidan kändes lite kraftlös och väldigt svag i armbågen men det kan också ha att göra med det begärnsade utrymmet jag hade att röra mig på. Skoj ändå!

Svin-cykeln var ganska tuff idag och 1K tog 2.55 och jag var riktigt vek på rodden som landade på 3.46.
Skoj pass, men det saknades lite prowler för att vara komplett :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar