måndag 11 november 2013

Frontsquatskomplex och lårsyra

Linte impingementvarning i höger axel efter lördagens pass och gårdagens förrådsrensning. Blev dock betydligt bättre efter förmiddagssessionen hos Martin. Lite smågrinig runt ena skulderbladet och psoas på höger också men inget kritiskt.


5 Set Front Squat Complex
3 reps @ 33X1
3 reps @ 20X1
90 sek vila

40-50-60-65-67,5kg

Började försiktigt på 40 kilo. Lätt att se detta som 3+3 lyft mentalt men det är faktiskt en obruten 6'a men i skiftande tempo. 40 & 50 var de svåraste lyften medan 60-65 kändes helt ok. Lyfte i Nano-2'or uppe i lilla Nordic men jag gillar inte ritkigt det mjuka golvet däruppe.
Inga stickypoints men å andra sidan får jag inte köra maxlast eftersom jag inet får överskrida "lagom" buktryck.


5 set 
Hip Extension 8-10R, 31X1
Airdyne 15 Calories - legs only
HE: 10-10-10-10-10R
Airdyne: 32-30-57-41-34 sek
 
Hip Extensions utan problem. Testade lite olika varianter på Airdynen. Jag föredrar att primärt jobbamed benen på den men det var intressant att köra den utan att använda armarna alls. Inser att jag i den här domänen är sååå mycket bättre på att gå ut hårt och sen trappa ned jämfört med average pace. Min lagompace resulterade i 57 sekunder eftersom syran kommer runt 30 sek och ställer till allt.
Jag kan iallafall nå 600+ watt i effekt med bara benen och bibehålla 400+ i 15-20 sek och med det upplägget kan jag sen cruisa in till 15 Cal när syran kommer.


WOD: 8 min AMRAP
Prowler Push 2x10m @ 70kg load
Metcon: 7 Rounds

Tydligt att benen var trötta och att mina armar/axlar inte är helt återhämtade sen helgen. Lastade 70kg men det gick helt enkelt inte snabbt idag. Larvade runt med att försöka knuffa med släden i händerna i raka armar istället för axelkontakt mm.. ovanligt jobbigt.


Nu hoppas jag bara på att trafiken är med mig imorgon - annars kan träningen bli en utmaning..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar