onsdag 13 november 2013

Kort träning med långa sekunder

Kände mig ganska pigg i kroppen (om ön trött i huvudet) imorse men dagen bjöd på en tilltagande träningsvärk och ömhet i axlar/traps. Skivstång på axlarna var sådär bekvämt...

Ganska kort pass idag vilken funkade bra eftersom tiden var knapp.

A: 3x
A1: Close Grip Bench Press @31X1, 6R
A2: Strict GHD Situp @ 3131, 6R, 60 sek vila 
A1: 60-65-70kg
A2: Check!

B: 3x
B1: Dumbbell Shoulder Press @20X0, 6R
B2: Good Morning @31X1, 8R, 60 sek vila
B1: 2x18, 2x18, 2x22kg
B2: 50-50-50kg

C: 3x
C1: Supported Dips between Boxes 20R
C2: Ring "RollOuts" 8R 60 sek vila
C1: 18-16-13R
C2: 8-8-8R

CGBP funkade ganska bra men jag har fortfarande lite pinch i höger axel. Inga stickypoints dock. På de två första strikta situpsen fick jag konstiga miner och ifrågasättanden av timingen i rörelsen av Jenny.. tydligen är mina mentala 3 sekunder mer 5-6 sekunder enligt en normal klocka..

Efter att hon räknat och hållt takten i ett set tror jag att jag låg närmare vad som var proigrammerat.

Axelpressarna bättre än väntat - särskilt som jag trodde att gick in lågt på 2x14, körde två set och skulle sen byta till 2x18 och kollade på de hantlar jag hade...och fick byta upp till 2x22. 6R gick vägen men vänstern sätter begränsningen. GoodMornings gick väl som de skulle - minns mest mina ömma traps.

Dips mellan lådor med sträckta ben och kontakt med hälarna. Jag gillar inte dips...
Dog snabbare och snabbare för varje set så jag är glad att det bara var 3.
Ring Rollouts var en märklig övning där jag definitivt borde haft en bredare stance för balansens skull. Lätt att vara efterklok...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar