onsdag 20 november 2013

Träning på Totalt Tom Tank

Jag vet inte om jag fått i mig nåt jag inte borde eller om kroppen bara revolterade mot helgen ovana mathållning men nånting sänkte mig rejält på måndagskvällen. Ordentligt illamående, totalhavererad mage kombinerat med magkramper och frossa gjorde att gårdagens träning uteblev och att dagens mest tillbringades halvsovandes i fosterställning i soffan.

Totalt energi-intag... eh - en dryg halvliter vatten.

Imorse kände jag mig betydligt piggare om än lite matt. Fick i mig äggröra och en proteinshake till lunch och framåt eftermiddagen tyckte jag att jag ändå kunde ta mig an gårdagens pass om dock försiktigt.

A: 5x
A1: Back Squat 6-8R, 33X1, 30 sek vila
A2: Hollow Rock 12R, 90 sek vila
A1: 50-60-65-70-80kg/8R
A2: Check!

Började försiktigt på BS och fortsatte i samma stil. Absolut submax trots bristen på energi och tryck.

B: 4x
B1: Stepups m 2 KB 6/6R, 30 sek vila
B2: GHD Situps 8R, 90 sek vila
B1: 2x16kg genomgående
B2: Check

Stepups tuffare än förväntat och GHD SItups var mindre skönt med kramp-trötta magmuskler och lite lätt huvud. Både jobbigt för magen och gav lite åksjukevibbar.

C: 4x
C1: Prowler Harness Pull 4x10m, 30 sek vila
C2: Toes To Bar 6R, 90 sek vila
C1: 130kg (80kg last) genomgående
C2: Check
Väldigt ovant att dra prowler i sele. Note to self är att nyttja hela dragremmen och inte köra den dubbelvikt som nu eftersom dragvinkeln blev för brant och jag stundtals lyfte släden. Lite för kort sträcka att köra släden på inne på Nordic om man ska reppa eftersom man knappt hinner starta innan det är dags för vändning (och vändradien med sele är inte att leka med).
TTB förvånansvärt enkelt.


D: For Time
10-15-20-15-20-15-10
Airdyne Cal
KB Lagom Swing
D: DNS

Kände att energin var slut efter "C" och jag började få en kraftig huvudvärk så jag tog ett smart träningsmässigt beslut att skippa #D.
Klart jag hade kunnat plåga mig genom den men det hade knappast bidragit med nåt vettigt.. Yay - vuxenpoäng.... men jag får väl lägga till det som treat nån dag när jag känner mig stark.

Vet inte vad jag väntat mig när jag försöker träna med minus på energikontot så det gick väl bättre än väntat antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar