lördag 23 november 2013

Snabbast nånsin

Vaknade i ottan och försökte vara produktiv hemmavid utan att störa grannarna i väntan på att Nordic skulle öppna.

Dagens pass var en missbedömning som hette duga men åt fel håll för en gångs skull.

For Time
40 Sandbell Alternating Ground to Over the Shoulder Throw 18kg
4 Doubleunders every other minute

Metcon: 1.29

Inte  mycket att säga. Hade trott att det skulle vara nån twist i detta och att jag åtminstone skulle få hoppa en gång.
Testade 10 reps på 90% innan passet för att känna av och insåg då att jag kunde slippa DU helt. Välpace'at på 1.29 där det var jobbigast för fingertopparna eftersom en hel del lyft gjordes med pincettgrepp i neoprenet. Jag lyfte från det grepp jag fick tag i och brydde mig aldrig om att greppa om i de fall det var lite tveksamt.

Avslutade med att snacka lite med Mads, få en teknikgenomgång på mina Jigsaw Rows (jag är tydligen lite för snabb) och ta en extra kaffe, men detta kan vara ett av mina snabbaste gymbesök nånsin.

Nu blir det kökstjänst istället och imorgon vila. Nåt som kroppen faktiskt inte kräver men däremot misstänker jag att huvudet kan vara tungt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar