fredag 4 februari 2011

Snilleblixten - Halv Murph till lunch!

Fortfarande lite störd över gårdagens frustrationer och dagen idag var även den fullsmetad så det blev lite start i uppförsbacke.
Med en 90-minuterslucka för lunch så var det inte helt realistiskt att tro att jag skulle hinna med lunchpasset på CFN, men bara för att jag inte helt saknar självinsikt innebär det ju inte att jag nödvändigtvis måste göra helt genomtänkta val.

Sagt och gjort - med en imponerande kaffekonsumtion i bagaget kastade jag mig i bilen och åkte över till Haga.

Salen var upptagen, ganska mycket folk i gym och på maskiner så jag började med en attack-greasing för att planera (i ordets vidaste bemärkelse).

Greasing
Windmill 8+8 @ 20kg (OK)

1 Leg Deadlift 6+6 @ 50 kg (OK)
direkt följt av
Barbell Complex 3 varv @ 50 kg (OK)

Inbillar mig att mina cleans börjar ta sig och att draget nu går mer vertialt än i parabel. Det kändes ganska bra och enkelt idag, men det kan ju bero på att det var väntelista på stången..
Dagens plan kom sedan som en (snille?)-blixt när jag såg att ett av löpbanden blivit ledigt. En Halv Murph skulle ju kunna vara ett bra fredagsnöje såhär på lunchen..

Sagt och gjort!

WOD - Halv MURPH for time
800 m löpning
50 Pullups
100 Pushups
150 Squats
800 m löpning (inga lediga löpband)

Metcon: ca 23 minuter

Inte helt rättvisande med tanke på väntetider, pausad tidtagning och ofrivillig vila - men det är en tid iallafall.

Let's face it: Murph är inte skitenkel att försöka köra i ett vanligt gym bland andra människor...

Löpningen gick lugnt och fint på ca 3.30 och jag inbillade mig att jag skulle kunna smita in och köra pullups i salen mellan 2 pass.
No such luck!
Det blev att bege sig in i gymet till nån "kabeldragsställning" med räcke, vänta ut killen som ville gå före och "bara köra en femma" (som inte gick fort och sen hängde kvar och gjorde "enarmsgung"?!). När jag väl (efter frustrerande många sekunder ;) ) fick access till räcket blev det till att köra semistrikta pullups under det att maskinen protesterade kraftigt med knak och gnissel. Fulla kippar var inte att tänka på..

50 Pullups tog nog drygt 5 minuter - No Good!
Började med 2x10 reps och sen varierat 6'or, 5'or och 4'or.

Att sen hitta golvyta för Pushups och Squats var ju lite enklare, men 100 armhävningar är ju verkligen inte kul nånstans! Alls!!
Bara den delen tog runt 8 minuter och det kändes att jag inte är helt fräsch i kroppen.

Squats gick bättre om än lugnt och metodiskt brutet på 50, 50, 25, 25.

Här stod klockan på ca 23 min men när jag gick tillbaka till löpbanden var alla upptagna med folk som knappt börjat svettas så det blev till att bita i det sura och sikta på duschen istället.

Murph är definitivt inte att leka med - min knappt halva WOD var tyngre än jag anser att den borde varit, men den ska banne mig göras Rx i sommar om det så ska ta en hel förmiddag! Jag gillar ju teorin kring den!

75 minuter efter jag lämnat kontoret var jag tillbaka igen -nu med klädsamma eftersvettningar för att kasta i mig en lunch på under 10 min och sen in i nästa möte.

Thank GOD it's Friday!

[EDIT]
Får man variera sig mellan övningarna i Murph eller ska den göras linjärt som Angie?
Den verkar utföras lite olika. Det MÅSTE ju vara enklare att partionera än att köra "pannbenslinjärt" som jag trott att den ska köras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar