lördag 26 februari 2011

Blygsamt bättre

Gårdagens pass lämnade helt klart sina spår så jag tänkte bara köra lite teknik/greasing idag.

Ovanligt lugnt när det gällde "fritränande" deltagare på CFN idag så jag misstänkte att gårdagens After Workout var en lyckad tillställning.

Greasing
Stretchar i rack & band
OHS med kvastskaft (kändes mot alla odds ok)
Windmill 8+8 @ 24 kg (OK)

Testade också Barbell Complex'et på 40 kg men bröt halvvägs. Kände att jag inte litade på mina underarmar i frivändning/front squat idag.

Teknik
2 min hopprep
DU-träning där jag fick in 6 st "varannat-hopp" och mot alla odds fem obrutna.
Ett patetiskt personbästa men ändå ett PB :)
(Tack för tipsen, Jakob!)


Handstand + HSPU
Fick till 2 + 2 HSPU med ordentligt begränsad ROM (ca 10 cm uppbyggnad under huvudet) utan assistans och det är ju nån typ av PB också.. för halva HSPU.
Av nån orsak trycker jag mig ut från väggen när jag går djupare..


Styrka
Deadlift 3-3-3-3
80-120-150-160kg (PB)

Detta var mest på skoj.. Treorna på 155 kändes såpass enkla sist så jag måste bara testa att lägga på 5 kg extra och det var inga problem alls. Jämnt och mjukt "Touch and Go" där det kändes mest i händerna.

Nu ska jag steka älg, ta ett glas rött och läsa L1-kompendie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar