onsdag 23 februari 2011

Något är bättre än inget

Ännu en heldag som "kurskonserverad" vilket gjorde att jag fick avboka mitt 07-pass för att istället åka in och jobba/skriva mötesbriefer en timme innan kursen startade.

Nånting måste jag dock hitta på så det fick bli lite teknik på ett överbefolkat Haga efter jobbet.

1 Leg Deadlift 6 + 6 @ 50 kg 
Sjukt tungt - jag fattar vad Rickard menade med att övningen blir tyngre såhär.

Barbell Complex 2 x 3 @ 50 kg
Helt OK. Irriterande är dock att när jag tycker att jag får till mina cleans utan tidigt armdrag så faller knäna inåt, men om jag drar med armarna klarar jag knäna.

Windmill 8+8 @ 20 kg
Helt ok, men lite stel i vänster ljumske

Weighted Pullups 4+4 @ 18kg
Första set pronerat, andra supinerat. Jobbig med pullupbar mot vägg

Hollow Rock 10+10+10

2 km run @ 12.12
Lugnt tempo men lika tråkigt med löpband som vanligt

Bättre lycka imorgon...

2 kommentarer:

  1. Bra där! Vila är sällan ett bra alternativ..någonting måste göras :)

    SvaraRadera
  2. Löpband må vara tråkigt, men vila är tråkigare ;)

    SvaraRadera