tisdag 22 februari 2011

Smart är det nya tråkiga

Åkte glatt in till CFN för introklassen i lyft imorse. Lite sovmorgon tillochmed eftersom klassen började 08 och jag skulle var på utbildning först kl 10.

Hann mot alla odds med lite greasing innan, trots att 10 min gick åt till att hitta P-plats innan jag ledsnade och gjorde tog en "kalkylerad risk".
Rackstretch och 1Leg Deadlift på 40 kg kändes båda riktigt bra idag.

Dagens teknik skulle fokuseras på Snatch, men vi hann med lite andra lyft innan dess.
Lite snabb teknik på femmor marklyft där jag som mest var uppe på 110 kg idag så rena teknikvikter.

Sen gick det utför snabbt. Kändes inte helt ok i axlarna med OHS och Snatchgrip Highpull ens med bara stång och plötsligt nöp det till duktigt i vänster axel.

Testade några lyft till men hela armen gjorde ont så jag valde att avbryta passet. Väldigt surt!!

Tog några minuter tennisbollsstretch efter det och lyckades rulla över något så det kändes som jag krossade en stor broskkaka i axeln. Det var så jag såg stjärnor ett ögonblick men nu i efterhand känns det bättre än innan självplågeriet.

Dock fortfarande mycket frustrerad över att ha brutit passet och var riktigt sugen på att åka in och göra "nånting" nu efter jobbet, men jag valde vuxenpoängvägen istället med vila och stretch. Som tröst hänger det iallafall ett kilo kött på tork i ugnen.

Dagens 2 påminnelser:
- Jag måste öva rörlighet innan jag kan försöka mig på Snatch/OHS
- Det är sjukt tråkigt att vara förnuftig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar