söndag 6 februari 2011

Metcon med David

Återigen en träningsdag utan plan - ingen vidare tendens detta...

Kom in till CFN strax efter ett-tiden och snackade lite med Mads och Jenny och började få en begynnande plan med marklyft, toes to bar och stångrodd - men den tappades märkligt nog nånstans på vägen..

Greasing
1 Leg Deadlift
6+6 @ 50 kg
6+6 @ 60 kg
6+5 @ 70 kg (fail på sista repetitionen)
Nu fick jag höra i efterhand när jag bad Rickard kolla på ett filmklipp av tekniken att jag gör dessa fel eftersom jag låter den  "fria höften" resa sig. Jag har tydligen fattat övningen fel och kört nån typ av eget lyft de senaste veckorna *suck*

Barbell Complex
1+1+1 @ 50 kg
1+1+1+1+1+1 @ 60 kg
Jag drar fortfarande med armarna i frivändningen men enligt Rickard börjar knäna rätta till sig iallafall. En liten ljuspunkt i teknikträsket som mer och mer börjar kännas lite tröstlöst just nu. Även när jag *tror* att gör rätt så stämmer det ju inte... bleh!
Jag måste också sakta ned rörelsen i bottenläget i både front och back squat.

David lockade sedan med Metcon som i vanlig ordning var ganska så elak, men han övertygade både mig och Amany att ställa upp. Rodd åt mig och armhävningar som David är osannolikt mycket bättre på..

WOD For Time
500 m rodd
40 pushups
500 m rodd
30 pushups
500 m rodd
20 pushups

Metcon: 9:27

Riktigt slitigt. Första och andra roddarna gick ganska bra pace'at (1:32'ish och 1:37-nånting) men armhävningarna var hemska och bröts först på tior och sedan femmor. På sista rodden tog jag slut på runt 250 meter och fick "fulro" mig i mål.
David avslutade överlägset först vilket inte var direkt otippat.
Efter första rodden hade jag nog 10 sekunder till godo på honom, men det tog han ju snabbt igen och mer därtill på första vändan armhävningar. De två sista roddarna var jag ca 100m bakom honom från start och tog väl in kanske 30-40 meter per 500 så det var bara att inse sig besegrad. Sista varvet hade jag dessutom ett par pushups med teknikgenomfall.

Ett kul pass var det iallafall där det ändå var jämnare än jag vågat hoppas på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar