torsdag 10 februari 2011

Dagens Pass - Rushjob!

När mitt möte slutade lite tidigare i Södertälje insåg jag att det fanns en chans att hinna med att köra lunchpasset på CFN och det fanns platser kvar..

Efter en föredömligt legal bilfärd och påföljande parkering rusade jag in i lokalerna nästan 10 minuter sen..så korrekt uppvärmning var inte riktigt att tänka på. Jag körde lite snabba stretchar, axelrullningar men kompenserade med att ta lätta vikter på teknikdelen.

Teknik
Sots Press 5-5-5 @ 80%
10-10-15 kg
Hade inte testat SotsPress förr och nöjde mig med lätta vikter. Väldigt svår övning och återigen vill jag hålla bredare än stången tillåter och vrida händerna till nåt vinklat grepp..

Shoulder Press 10-10-10-10 @ 90%
25-30-40-40 kg
Har en tendens att låta stången runda huvudet lite och tappa anspänning i magen men de flesta var korrekta enligt Mads. Jag gillar nog strikta pressar trots allt...

WOD - 4 Rounds for Time
2 Burpee Power Clean 45 kg
10 Push Press 45 kg
10 Hollow Rocks
20 Double Unders (sub 60 singles)

Metcon: 6.25

Pushpress var tungt idag. Av nån orsak (kanske handtåendeövningar mm) så smärtar baksida axlar när jag skjuter upp stången explosivt. Lugna pressar är OK, men just rycket vid själva "push" gör ont av nån orsak. Sen var greppet inte riktigt back on track idag.
Mads rådde oss att inte lägga ned stången för vila eftersom det kostar energi att frivända upp den, men jag bytte gärna ett par extra frivändningar mot att få skaka liv i händerna.

Avslutade med egen treat:

1 Leg Deadlift (korrekt)
6+6 @ 45 kg
Använder enhandsgrepp (motstående hand) och den fria handen bara lätt mot vikten för att balansera vid behov.

Handstand
30 sek
Kändes smooth sailing idag.

Nu back to work!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar