fredag 27 september 2013

Roddintervall och Airdyne

Herre j.... vilken träningsvärk jag haft i benen sen i tisdags. Har fått ta spjärn med skuldran för att välta mig ur bilen på morgonen och haft en allt annat än spänstig gångstil.
Kombinera detta med "the stor of my life" med lite mycket jobb och den avklingande förkylningen så har jag inte ens orkat gå och handla senaste dagarna så att säga att jag kört en tveksam näringsmodell är något av ett understatement. Proteinshakes och äggröra med kyckling typ... men i alldeles för liten mängd.

Idag började äntligen träningsvärken ge med sig men förkylningstendenserna vaknade till igen så jag var inte hårdtaggad inför dagens pass.

5 Rounds for Time
Row 750 meters
1 min Rest

Metcon: 3750m @ 13.37,6
Parallellrodde med Jakob som körde en 5K så jag hade lite draghjälp det första 4 intervallerna. Körde på "ansträngt prattempo" men tiderna blev ganska risiga så jag får skylla på förkylningslunga:
#1 - 2:38.7
#2 - 2:41.3
#3 - 2:43.0
#4 - 2:47.3
#5 - 2:47.2

Dåligt driv i benen och träningsvärken märktes verkligen av. Mycket biceps-syra dessutom?!? Splittiderna för ovan ger mellan 1.46 och 1.52 och det är ju inget att hurra för.

Vilade runt 5 minuter innan del 2

For Time
200 calories AirDyne

Metcon: 14.50

Riktigt tufft - den dåliga tiden till trots. Syra i axlarna även om jag inte jobbade aktivt vilket inte är så märkligt eftersom jag kan få det på en vanlig cykel och krampkänning insida lår. Sen får jag balansera Airdynen noga på rätt sida astmatröskeln som - som alltid - är mycket lägre efter en förkylning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar