onsdag 25 september 2013

Lätta Prowlerintervaller

Hostan är på tillbakagång i takt med att träningsvärken tilltar.

Större delen av dagens pass var rena feel-good-upplägget för min del; klockrent i tidsdomän och intensitet för dagens status.

Alternating Intervals -  Every 90 sek for 30 Min
Interval #1
- 10m Sitting Sled Rope Pull @ 80kg load
- 10 m Prowler Push @ 80kg load

Interval #2
- 3 Strict Shoulderpress for Quality @50kg

Check!

Testade två vändor med prowlern innan jag startade och tyckte att 80kg kändes som en lagom last för dagen. Lite tungt för greppet de avslutande metrarna rope pull men annars lugna gatan. Kändes väldigt lätt att knuffa tillbaka släden och det blev aldrig riktigt tufft.

Pressarna var ordinerade att köras med fokus på formen och den delen tror jag att jag fixade idag. Hade såhär i efterhand kunnat köra tyngre, men var lite osäker innan jag började med tanke på att det blir en del pressar så de var mest trevliga idag.

All in all - ett riktigt myspass. Var faktiskt förvånad när klockan ringde för att visa att jag gjort 10 av varje intervall och hade utan problem kunnat fortsätta.

Del två var inte lika eufori-framkallande.

For Time
30 Dumbbell Thusters (2x14kg)
30 Ring Row
30 Box Jump 40cm (step down)
30 Double Unders

Metcon: 9.22

Träningsvärken i benen gjorde att Thusters mer blev front squats plus press och jag hade inte mycket momentum från dem för att få upp hantlarna över huvudet. Började dumt nog med 10 obrutna och sen bröts kvarvarande i 4'or, 5'or och 6'or.
Ringroddarna gjordes med vettig form men med ett väldigt slitet grepp så det blev inte många obrutna medan box jumps betades av mer metodiskt.

Sen hade vi bara DU kvar och det var som vanligt det som tar längst tid... efter 90 sekunder stod jag fortfarande på 7 reps och bara snubblade men jag tänkte banne mig inte vika ner mig två dagar på raken. Efter att ha svalt stolthet, ilska och ambitioner lyckades jag iallafall avsluta passet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar