lördag 28 september 2013

Bekymmersfri "Bondgång" och griniga axlar

Hur länge kan man ha träningsvärk egentligen? Mina ben värker fortfarande sen i tisdags men nu tar jag mig iallafall ur bilen utan att "bryta mig ut" med hjälp av mittstolpen..

Gårdagens förkylningsrebound verkade vara bara vara en temporär hosta-och-trötthetsvända men det gjorde att nattsömnen inte blev den bästa.

Sista passet i programmeringsbatchen och det var väl lite highs and lows.

A: 6 Set
A1: Farmers Walk 4R (2x10m) m 2x16kg KB, 30 sek vila
A2: Biceps Curl 10-12 reps, 90 sek vila 
A1: Check!
A2: 30-25-25-25-25-25kg / 12R


B: 6 RFT?
5 Burpees
2 Bear Crawl (2x10m) 
B: 3 Rounds @ 3.50 - DNF

C: 6 set ?
C1: Back Extensions 10-12R, @40X1, 30 sek vila
C2: Planka 60 sek, 90 sek vila 
C: 12R BE / Check!

D: 21-15-9 For Time @max 80%
Airdyne Calories
Half Toes To Bar 
D: 5.56

Farmers Walk var väldigt obekymrat med 2x16kg men jag skalade ned bicepscurls till 25 efter första set för att vara säker på att klara 12R med god form genom alla set.

Burpees var problemfria men Bear Crawls började ge indikation på problem i framsidan av vänsteraxeln så jag bröt dem tidigt  - better safe than sorry.
Det är nåt skumt med mina axlar som gör att de stasar/smärtar väldigt lätt vid den typen av stötar eller statisk position.

När jag kom till tredje delen hade det trillat bort några tecken i programmeringen, men jag förutsatte 6 set även här och det flöt fint. Skönt att få lite revansch på Airdyne-eländet som var betydligt lättare utan en massa rodd i kroppen. Började dock klantigt nog med mina första 21 "halva TTB" strikta vilket tog en evinnerlig tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar