tisdag 24 september 2013

Post-förkylningsfrustrationsförbannad

Efter passet förra måndagen så bröt förkylningen ut på allvar. Halsen kändes som taggtråd när jag svalde, jag kallsvettades och varierade mellan skrällande torrhosta och att hosta upp nåt som skulle höra hemma i Excorcisten.

Trodde jag skulle kunna träna i helgen, men nöjde mig med mobility när jag kände att pulsen gärna rusade utan större orsak. Idag bestämde jag mig dock för att en vecka fick räcka och tänkte jag skulle kliva in i standardprogrammeringen en vecka sen.

A: 5x
A1: Back Squat @ 40x1, 5R, 30 sek vila
A2: 4 Shuttleruns 2x10 m, 90 sek vila

A1: 60-70-90-100-110kg
A2: check!

B: 5x
B1: Stepups med skivstång, 6/6R, 30 sek vila
B2: Goblet Squat 12 R, 24kg, 90 sek vila

B1: 50-45-40-40-40kg
B2: Check

C: 5x
C1: Sumo Deadlift @40X1, 10-12R, 30 sek vila
C2: Utfall m 2KB i rack, 9/9R, 90 sek vila

C1: 50-60-60-60-60kg
C2: 12kg genomgående

D: 5 RFT 
20 Airsquats
20 Hollow Rock
10 DoubleUnders

D: 4 varv på 8.30

E: 20 min Mobility

Orginalprogrammeringen var att försöka gå 5% tyngre på BS jämfört med veckan innan. Nu var jag lite feg till en början men avslutade istället med 10% tyngre än sist. Kändes skapligt OK ändå - HBBS och utan lyftarskor, men jag kände att knäna strävade lite inåt.
Shuttleruns väldigt lugna.
Stepups var ovanligt nog tyngre för vänster ben idag och här började veckans energibrist komma ikapp så smått. Goblet Squats försökte jag beta av så snabbt jag kunde för att slippa övningen.

Sen började det gå utför en del... En veckas soffliggande, dålig sömn och självmedicinerande med dålig/näringsfattig mat kändes av och jag började bli riktigt stressad över tiden. Sen sätter sig förkylning nästa alltid på luftrören på mig så jag får risig syresättning en bra stund efter jag känner mig pigg.

SumoDeadlifts gick halvok, men jag hade inte så mycket förväntningar på dem. De förb.. utfallen hade dock jag ångest inför varje repetition. Sista set "bröt" jag dem på 6/6/6 dock utan att ta ned Kettlebellsen men benen brann duktigt, den lätta vikten till trots.

Kastade mig direkt över WOD'en men här höll inte humöret hela vägen. Noll energi så jag fick bryta Airsquats på första varvet tillochmed.. och fjälrde varvet gjordes de i femmor - WTF?. Obrutna DU varv ett men sen bröts de oftare och oftare. Jag jag stått stilla med jagvetinte-huur många missar vid 8 reps på varv fyra rann bägaren över och jag gav upp passet för dagen.

Skönt att ha "gjort nåt" men frustrerande och tufft när man inte är på topp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar