måndag 16 september 2013

Dubbel EMOTM

Nu har vi testat comfort food och tycka-synd-om-sig-själv under helgen utan effekt på halsen så nu testar vi ordentlig renlevnad istället.
Var ganska stel i rygg och säte igår så jag lyckades hitta en spontantid hos Johan som fick gå loss på lite triggerpunkter. Ryggen kändes som rena kullerstensåsen och utsida höft var ganska öm.

Vaknade i ottan imorse och tyckte det var like bra att beta av dagens träning innan jobbet.
Fortfarande en 80%-begränsning på effort denna vecka.

A: EMOTM 20 min 
Minut 1 - 3 Strict Pullup
Minut 2 - 6 Pushup
A: Check!

Jämna minuter supinerade pullups och ojämna pushups. Stort fokus på att vara überstrikt i rörelsen med hollow genomgående. Smala pushups men där jag märker att högerarmen mår bättre av att vridas ut något pga de senaste dagarnas stelhet i nacken.
Lite känning i vänster biceps/brachi det supinerade greppet till trots. Undrar just vad 17 det är med den armen..

B: EMOTM 12 min
8-10 Barbell Row @ 40kg
B: Check - 10 reps genomgående
Velade lite innan jag valde vikt eftersom det blir en del reps men beslöt att testa på 40. Funkade fint men rep 9-10 de tre sista minuterna var ganska så tunga.

C: 3 RFT
20 Russian KB Swing @ 28kg
10 PushPress @ 40kg
20 Abmat Situps
10/10 Stepups 40cm

C: 9.32
RKB enligt "NS-standard" med hela KB'n över fontanellhöjd. Kanske övermodigt att gå på 28kg när man inte svingat på länge för attan vad det var tufft för greppet och flåset. Mer ömhet i handflatorna än grepp-slut dock. PP ganska snabba och försökte göra dem kontinuerliga där jag gick direkt ned i en ny dip från föregående. Kändes också ganska tungt trots allt.. WTF?!? Jag som laddat med onyttigheter hela helgen!

Sen en inte tillräckligt snabb dash i spöregnet till bilen. Inget går upp mot att anlända till jobbet som en dränkt råtta med grava eftersvettningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar