lördag 14 september 2013

Krasslig Kardio

Gårdagens huskur verkar ha hållt förkylningen i schack eftersom den iallafall inte blivit värre. Däremot var den ingen vidare uppladdning för dagens pass (och jag  hade i ärlighetens namn trott att jag skulle ligga hemma och hosta idag och "slippa" träna).

WOD @ 80% for Reps
5 min Airdyne for Meters
3 min Rest
5 min Row for Meters
3 min Rest
5 min ShuttleRuns (2x10m) for rounds

10 min active rest

5 min Airdyne for Meters
3 min Rest
5 min Row for Meters
3 min Rest
5 min ShuttleRuns (2x10m) for rounds

Metcon:
Airdyne 1: 1630m
Row 1:  1331m
ShuttleRun 1: 26 Rounds (eller 28 - lite oklart)
Airdyne 2: 1600m
Row 2:  1330m
ShuttleRun 2: 27 Rounds

Teamade med Javad som hade samma övningar men annan ordning på varv 1. Riktigt flåsigt trots begränsningen och den aktiva vilan fick bestå av 1,2K rodd och kaffe.
Ruggigt stumma ben i sista shuttleruns och väldigt "genomtrött" i kroppen efteråt.
Vet inte vad jag ska säga om resultatet annat än att jag får vara nöjd med att det var någotsånär jämnt mellan varven.

Eftersom det är vila imorgon gör vi ett nytt försök att betvinga förkylningen. Ont ska med ont fördrivas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar