torsdag 4 oktober 2012

Prowler-Maraton

Lite oroad efter att ryggen inte kännts bra senaste dagarna. Jag tror dock att det mest sitter i kontorsposen eftersom jag mår bättre efter att ha fått aktivera mig. Funderade i det längsta på att vila idag men valde till slut att köra ändå.

Uppvärmning med kvastskaft, korta push med prowler och misslyckad DU-träning.
 

WOD - 4 Rounds for Time
8x10 m prowler (4x 10m push/10m pull) 80 kg (30 på släden)
vila 10 sec
12 burpees
vila 10 sec
12 push press 40 kg
vila 10 sec
10 Stepups 60 cm
vila 10 sec
(8) 12 hang power clean 40kg
vila 2 min

Metcon 29.06 ink vila

Började OK, men utvecklade sig till ett hemskt pass. Prowler driver upp pulsen galet mycket och tar på livslusten. Första 2 dragvarven på första rundan drog jag i stolparna innan Númi påpekade att jag borde byta till repet vilket gör det lite enklare.

Jag vet inte om jag läste passet fel men 80meter prowler per varv verkar i efterhand lite mycket så jag är glad att jag skalade ned från 40 till 30 på släden annars hade jag hållt på än. Totalen landade ju på ca 320 meter Prowler...

Varven tog mellan 5.30 och 7.30 och jag tror att Burpees var det som till stor del var variationen.
Pushpressar obrutna utom ett varv där jag tappade fokus och bröt på 7/5, HPC (som skulle varit 8 reps men jag gjorde 12 av nån orsak) också obrutna.

Rushade på slutet när jag såg att jag hade chans att komma in under 30 min.

Franliknande ångestsmärtor efter sista HPC'n och jag ville bara krypa ur huden. Duktigt illamående som håller i sig nu en timme senare och jag fick gå ut och hämta luft en stund.

Awful good!

Nu blir det sjukgymnastik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar