onsdag 24 oktober 2012

Förväntning och Resultat - slomo BS

Ibland är det väldigt uppenbart hur ens inställning och förväntningar på ett pass påverkar hur man hanterar resultatet.

Jag tog nog lite lätt på gårdagens pass och var gruvligt besviken på resultatet och därmed min egen prestation. Dagens pass hade jag däremot - av okänd anledning - målat upp som nåt värre och som jag hade låga förväntningar på.

Intressant nog hade ingen av dessa förväntningar någon rationell grund, snarare tvärtom eftersom om jag analyserar passen en aning logiskt så passade gårdagens träning mig betydligt sämre. Kroppsviktsövningar efter 2 veckors sviktande karaktär, greppintensivt, axel/arm-krävande..
Det var väl bara glädjen av att vara tillbaka på Nordic som gjorde att jag inbillade mig att det skulle gå som en dans igår och då lade sig resultatet som en blöt filt över humöret istället.

Nåväl - dagens pass

A: Back Squat
32X1, 12-14 reps, 3 min vila
40-50-70-80-90kg

Minns bara att jag tyckte denna var hemsk sist. Gick in lågt på 40, lite knäkänningar på 50 pga ofokus så jag valde att hoppa upp till 70 med tanken att tvingas fokusera och därefter öka med 10kg/set.
Klarade 12 reps på 90kg även om jag fick ta något extra andetag i toppläge på de sista 4.Hade kanske kunnat pressa ut nån rep till men valde att hålla det inom "korrekt form".

Är ganska säker på att detta är en ökning sen sist och 90 var mer än jag hoppats på. Ska bli kul att leta upp gamla scoren efter morgondagens träning.

B: GHD Raises
30X1 10-15 reps
15-12-15-13-15reps

Småklurig övning som jag har svårt att riktigt veta vad jag ska göra med, exakt hur jag ska ligga på GHD'n etc. Betydligt enklare när jag justerade inställningarna halvvägs.

C: 20 GHD Situps
Check! Full ROM och det tror jag inte jag hade sist.

Däremot knastrar det i korsryggen varje rep precis när jag passerar horisontalläge. Undrar om det är bra?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar