fredag 5 oktober 2012

Björn - veckans roddmaskot!

Gårdagkvällen var en dimma efter passet.

Jag fick (skrattandes) bekräftat att det var ett missförstånd gällande passet och att jag mycket riktigt gjort 4ggr så mycket Prowler som det var tänkt. Inte undra på att jag mådde som jag gjorde efter passet..

Ryggen har inte rättat till sig, men Martin på Fysio Etana bekräftade att det högst sannolikt har mer att göra med 13h/dag vid datorn än träningen och jag fick snarare rådet att fortsätta träna men kanske ta en avlastningsvecka och inte princip-köra.

Dagens pass kördes således på lite lägre intensitet och lite skalat med mer fokus på att bara hålla kroppen i rörelse.

WOD for Time
1000m Row
25 Wall Ball 10lbs
25 KBS 24 kg
25 Sumo Deadlift 70-80kg (mod: 60kg)
25 Situps
1000m Row
Metcon: 13:17

Välpace'ade initalrodd med 3.50 på den första. Björn påpekade att jag såg väldigt stel ut och inte nyttjade full rörelse men det var lite självbevarelsedrift för ryggen.

Väldigt nedskalade wallballs av samma skäl. No-rep'ade mig på en och återgärdade den omgående.
KBS snabbt och obrutet. 
Kände lite på SDL innan passet och insåg att jag skulle gå lätt även här. Har inte marklyft något på nästan 5 månader och det kändes väldigt ovant. Bröt på 10/10/5
Situps enkla och med nån trolig bonusrep eftersom jag tappade räkningen.

Sista rodden var ganska hemsk. Redan vid 300m började livsgnistan dö, men sen kom Björn med upplyftande tekniktips. Jag fick påminnelser om att andas, pressa upp bröstet etc och plötsligt sjönk splittiderna med mindre effort. Avslutade den på 3.48.

Dagens Sensmoral: Man ror bättre med en Björn!


Sen att Björn körde samma pass efter mig, slog mig med en minut på rodden och 1.30 totalt var helt rättvist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar