onsdag 17 oktober 2012

Dubbeldyk och Running in the Rain

Tidig morgon efter en god natts sömn för lite alternativ träning.

Fick chansen att besöka Barbie Line och Batcave i Dojo Ojos tillsammans med en guide som visade sig vara Cave Diving Instructor och guidat i grottorna i över 10 år.

Eftersom vi var först på plats hade vi inga andra dykare att rätta oss efter så jag fick chansen att göra några guidade avstickare från linan och se några fantastiska grottsalar och ett intressant helioclime.

Näranog 2 timmars riktigt bra dykning även om man var lite frusen framåt slutet med en 3mm.

Exiting the BatCave

Efter en stund vid poolen så drev det in ett redigt spöregn så dagens pass modifierades en aning men blev ändock en slitig historia.

15 min Slow Jog (ca 2300m)

5 min rest

5 RFT
12 Jumping Pullup
12 Pushup
9/9 Lunges

Metcon 8 26

5 min rest

15 min slow jog (2350m)

Löpningen skulle varit på stranden men efter att ha testat lite och dessutom insett att det skulle ta mer än 5 min att ta mig till gymet och bli av med all sand valde jag löpspåret i "djungeln".

Även en lugn jogg vid +32 och duggregn är sjukt svettigt!

Sen in i gymet för pullups i CableCrossen. Pallade upp med lite viktskivor och gör den första lite halvkippade JPU - bara för att märka att maskineländet inte är fäst i golvet??!!?

Det var en hårsmån från att både jag och järnskrotet rasat in i speglarna bakom. Efter det blev det extremstrikta Jumping Pullups kan jag lova!

Höll jämn och låg fart även på löpning två med svetten rinnande. Tog en bra stund att kyla av sig och återfå nån typ av balans. Vätskeersättning FTW


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar