onsdag 10 oktober 2012

Dollar on the Minute

Dagens post är ett litet uppsamlingsheat av de senaste dagarna. Är just nu i Orlando på konferens men intressant nog är min väska fortfarande i Frankfurt sen i lördags, även om ryktet säger att den nu är identifierad och på väg. Om inte annat har jag fått lägga en del tid på shopping nu eftersom alla svalare kläder samt träningsprylarna låg i det incheckade bagaget.

Big Zig


Florida är varmt som attan för en bekväm nordbo och resorten är traditionellt over the top. Men med ett mer eller mindre icke-fungerande nätverk.. Det känns ju väldigt i-land 2012...

Söndagssträning
Mobilitet plus förmodade 20 min simning.
Dock stängdes vår pool av okänd anledning så det fick bli en timmes promenad och svalka - om än inte simning - hos ett grannhotell vars pool var typ 1 meter som djupast och full med badbollar, amerikaner med guldfiskskålsstora margaritas etc. Jag blev iaf mjukare i kroppen...

Måndagsträning
Tänkt Rx:
ETMOTM 15 min
1-5 bröstsim 20 meter
6-10 i och ur pool 8-10 reps
10-15 ryggsim 15 meter

Svårartad mod:
8 min bröstsim
8 min ryggsim
vila 10
7 min bröstsim
7 min ryggsim
vila 10
4 varv Tabata Burpees @ 60%

Poolen är ju byggd som en sjö så "i och ur"  pool blir ingen vertikal hävrörelse utan snarare gå upp via den sluttande botten, så jag byggde om det hela.


Tisdagsträning
30 min snabb promenad
100 situps
20 HPC 2x20lbs hantel
50 Mountainclimber
15 min snabb promenad

Snabba steg bort förbi Universal Studios innan jag vände hem mot gymet. Blev uppehållen nån minut för att signa in mig och acceptera 10$ entry fee.
De tittade däremot lite skumt på mig när jag sen var på väg ut igen efter knappt 7 minuter. Nästan 1.50$/minut...
Tänk om jag skulle betala det på Nordic en helg - då skulle man snart få hoppas på lottovinst.

Situps obrutet när jag väl hittade en ostörd golvyta bland bicepscurlande fransmän och aerobic-hoppande spanjorskor. Kul dock att se en kille köra hantelthrusters - då kände jag mig genast lite mer "hemma".

Lite hjärnsläpp på HPC så det blev alldeles för lätta hantlar.

Imorgon nya tag innan lite vila och nästa destination på resan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar