torsdag 25 oktober 2012

Några steg på färden

Sista dagen av re-tests och förhoppningsvis passerat jetlag-puckeln. Efter att ha spenderat en halv evighet med att leta parkering blev det småtight med tiden även om allt hanns med.
Jag hade dock inte tackat nej till lite mer uppvärmningstid.

4 varv
A1: Push Press
10-12 reps, 2 min vila
A2: Toes to Bar
30X1, 4-6 reps, 2 min vila

A1: 40-50-60-62,5kg (7 reps
A2: 5-4-3-3 reps

Fick inget flyt alls i PP. Kom på mig själv flera gånger att vila stången i händerna istället för i rack och väldigt svårt att få med kraften från benen/dipen. Kändes tekniskt ganska risigt med dålig hållning och bröt efter 7 reps på 62,5. Efter passet hade jag ett besök hos Martin som bekräftade att jag var riktigt stel i axlar/bröst/bröstrygg idag. Trots allt en ordentlig förbättring sen sist.
TTB gick betydligt bättre än sist. Första set kanske jag tillochmed nådde 3 sek koncentriskt de första 3 repsen men sen gjorde betongfötter och slitet grepp sig påminda igen.


4 varv
B1: Hip Extension
30X2, 10-12 reps, 2 min vila
B2: Russian KB-Swing
10-12 reps, 2 min vila

B1: 12-12-12-12
B2: 28-32-40-48kg

Samma vikter och reps som sist men det kändes enklare än jag mindes det.


3 varv
C: Ring Rows
30X2, 4-6 reps, 2 min vila

Bättre än sist. Ingen full plankposture men iaf ned till runt 30 grader i knäled.


Nu har jag dessutom gått tillbaka och kollat resultaten från förra gången.
För Tisdagens 20min AMRAP landade på halva antalet varv jämfört med sist... men den här gången var det Rx. Fick kämpa mycket hårdare för mina CTB den här gången men sist byttes alla K2E ut mot fällknivar och det är ju en helt annan grej (och sliter inte på mitt patetiskt veka grepp)

Gårdagens BS visade på en ökning på 50%, från 60 till 90 kg så det kändes som ett skönt besked.
Jag gjorde heller inte full ROM GHD Situps sist.


Långt ifrån att vara i mål, men jag har iallafall tagit mig en bit på vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar