torsdag 7 juli 2011

Start i backe

Med en ordentlig dos "dagisbakterier" fick inte direkt mitt projekt nån lysande start.
Ordentligt halsont i tisdags övergick i feber som toppade på knappa 40 grader igår så maxpuls uppnås enklast genom att lämna soffan.

Till en början var jag ganska så sur över att bli sjuk just nu efter EN dag av strikthet, men sen försökte jag se fördelarna med det. Jag kan villigt erkänna att jag inte på något sätt har haft sug efter ägg och bacon och ett mjölkfritt leverne de här dagarna.
Snarare har jag drömt om hett te med honung och hallucinerat om saftiga kanelbullar och mängder av iskall mjölk.

Så vad har jag då ätit?

En hel del ägg och bacon... och oxfile från mitt ICA-fynd!!

Fördelen som jag kom fram till är att om jag nu ändå ska börja med en ny regim finns det ju faktiskt fördelar med att starta i ordentlig uppförsbacke och motvind. Nu i början är motivationen förvisso som högst, men om jag nu klarar att äta rätt nu när suget är som störst så vore det ju ett riktigt nederlag att senare trilla dit när jag är frisk. Och om jag blir sjuk igen så vet jag ju att det går att överleva även en manlig förkylning utan klassisk comfort food :)

Kostdagbok för de senaste dagarna
Tisdag -  5/7
(Kcal: 1353,7 Carbs: 23,5g Fett: 82,4g Protein: 129,5g)
Frukost: Te med en skvätt Valio
Lunch: Äggröra (lök/paprika/zuccini) Rökt Sik, lite aioli
2 x dubbel espresso, 5 g 85% choklad
Middag: Oxfile, champinjoner, lök och vitlökssmör.

Onsdag 6/7
(Kcal: 1397,1 Carbs: 15,3g Fett: 98,8g Protein: 116,2g)   
Frukost: Te med en skvätt Valio
Lunch: Äggröra (lök/bacon/champinjoner) Dijonsenap
Middag: Äggröra (lök/kyckling/vitlök), Aioli

Torsdag 7/7
(Kcal: 1548,0 Carbs: 14,2g Fett: 117,0g Protein: 110,1g)
Frukost: Äggröra (lök/bacon/champinjoner) Dijonsenap
2 x Dubbel Espresso
Lunch: lite parmaskinka
Middag: Oxfile, rostad paprika/zuccini/lök, bearnaisesås

Alldeles för lågt energiintag egentligen men jag skyller det på febern. Och det faktum att jag skippade frukost två dagar och lunchade först framåt 14-tiden..

Idag har jag iallfall gjort lite windmills och 1-leg deadlift med min 24kgs KB. Måste göra slag i saken och beställa en till tyngre...

1 kommentar: