tisdag 26 juli 2011

Energilösa Endorfiner

Fattar inte vad det är med mig just nu.
Jag sov 10h inatt (iofs inte så bra) men var ändå ett vrak när jag vaknade. Odefinierbart öm i kroppen, stel och helt enkelt trött och energilös... Jag misstänker i första hand jobbet som varit (och är) hysteriskt just nu, såvida det inte är nån 3veckorströskel till följd av dieten.

Således var jag idag väldigt nära att ta ytterligare en vilodag, men beslutade mig för att iallafall köra greasingen på CFN på väg till Osteopaten. Jag hann knappt in innan Malin frågade om jag inte ville haka på och köra dagens pass. Hon hade tagit fel på tid och hade inte lust att vänta på 16.00 så efter en rekordsnabb uppvärmning för min del skapade vi 15:38-klassen.

WOD 4 Rounds for Time
6 Power Clean @ 60 kg
8 Lateral Burpees (utan Pushup)
16 Lateral Jumps över stången
20 sek Superplanka

Metcon: 6:31 Rx

Slitigt pass, särskilt när kroppen inte är med på banan. Inbillar mig att det gått bättre om inte uppvärmningen varit 8h laptoparbete. Frivändningarna var nog inte så snygga alla gånger. Försökte fokusera på tekniken i början av varje set, men i slutet av dem var det mer muskler och vilja. Fan också..
Skuttandet i både burpees och hopp var ju inte riktigt min melodi och gick ganska tungt. Framsida lår brände fint innan passet var över.

Efter det blev det en gott-och-blandat-greasing innan jag behövde jäkta ned till Ali.
Complex på 50 kg som kändes ganska ok och  Windmill på 24kg likaså.
1LegDeadlifts på 40 kändes inte riktigt lika stabilt och inte heller Front Squat Stretcharna.

Trots allt kände jag mig betydligt piggare och mer tillfreds med tillvaron när jag gick därifrån. Skönt att det gav en endorfinkick trots allt.

Dagens fråga är hur 17 man enkelt ska få i sig tillräcklig energi om man skippar frukost. Idag saknar jag mjölkprodukter!!

Tisdag 26/7
Kcal: 2 070 Carbs: 22g Fett: 131g Protein: 184g
Frukost: Espresso
Lunch: Äggröra, bacon/kassler/lök/spenat, parmaskinka, bär, choklad
Middag: Kokt torsk. brynt smör, hackat ägg, broccoli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar