torsdag 28 juli 2011

PB i värmen

Fortfarande nån typ av vag bakis-känsla i kroppen som inte känns särskilt rättvis just nu, men det känns som om det rör sig åt rätt håll iallafall.

Funderade länge på om jag skulle köra morgonpasset på CFN, men vek ner mig och valde lunchklassen istället. Undrar om det inte varit smartare att köra morgonpasset såna här heta dagar. Det blev ännu varmare iochmed att vi var ganska många på passet och man vet att uppvärmningen tar bra när det droppar om nästippen redan under uppvärmningsstretcharna.

Greasing #1
Windmills och 1Leg DLs flöt sisådär skapligt, medan rackstretch och front squats kändes riktigt bra. Hann inte med complexet dock.

Styrka/Teknik
Push Jerk + Split Jerk @ 80%
1/1 - 1/1 - 1/1 - 1/1 - 1/1
60-60-70-80-80kg
Pushjerkarna går sådär eftersom jag fångar dem alldeles för grunt och mer eller mindre pushpressar dem enligt Jakob. Split Jerk hade jag iallafall en på 80 som var korrekt och dessutom lättare än förväntat.
Tangerat PB på Push Jerk och PB på Split Jerk (som jag nästan aldrig kört så det var ju ganska enkelt)

WOD - 6 Rounds for Time
1 Shoulder Press 50 kg
4 PushJerk 50 kg
4 Burpees
24 DoubleUnders (sub: 60 singlar)

Metcon: 6:21
Intressant pass utan rekommenderade/rx'ad vikt. Jag misstänker att jag borde gått tyngre för att det skulle bli rättvisande, men de 4-repstester jag gjorde på 55kg kändes lite väl tunga. I efterhand insåg jag dock att jag höll dem väldigt smalt. Sen var Jakob snäll i DU/Singles-ration där vi utan DU's slapp undan med 60 istället för 72. Sjukt svettigt pass iallafall och som vanligt var burpees värst.

Greasing #2
Bröstryggen känns väldigt mycket rörligare idag. Tack för det Ali!

Kost Torsdag 28/7
Kcal: 2 019 Carbs: 36g Fett: 111g Protein: 215g
Frukost: Liten äggröra, bacon/paprika/kassler/spenat
Lunch: "Biff Rydberg" på kött, zuccini, lök, dijonnaise. Hallon.
Middag: Oxfile, Kimchi, lök, Paprika, Aioli


Halva oxfilen borta, men vad gör man inte när man glömt portionera innan fryser in..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar