måndag 25 juli 2011

Sliten = extra vila

Lite för lite vila och lite för mycket jobb i huvudet är ingen hit för sömnen så jag tog en extra vilodag idag. Kände mig också allmänt trött i muskler och leder så sammantaget kändes det logiskt rätt att avstå.
Är dock riktigt nöjd över karaktären i lördags där de enda stora synderna bestod i ost och ett glas saké till desserten.
Låg uppskattningsvis väl under carb-gränsen (som var prio), även om fett och protein överskreds och dessutom blev det ju några glas vin och lite avec. Det gör väl inte heller sitt till sömnen och kombinera det med helgens höga luftfuktighet och värme så var jag ett vrak när klockan ringde imorse. Packade med mig träningskläderna men insåg att det är bättre att kunna göra det "rätt" imorgon än fel idag även om det svider i samvetet.

Det är inte utan att det vore skönt med någon dags semester, men jag är osäker på om det går att få in i schemat.

Har efter fredagens upplevelse knuffat upp kalorierna en aning, då främst på carb-sidan där jag iallafall ska försöka ligga över 20g och totalt inte ligga under 2000kcal/dag om jag tränar.

Söndag 24/7 - Lite dagen-efter-twist med extra fett och salt..
Kcal: 2 345 Carbs: 24g Fett: 139g Protein: 239g
Frukost: Äggviteomelett med bacon/lök/kassler, espresso
Lunch: Kycklingfile, broccoli, hollandaise, hallon, paleoglass
Middag: Kycklingfile, broccoli, hollandaise

Måndag 25/7 - Back on track
Kcal: 2 037 Carbs: 35g Fett: 106g Protein: 224g
Frukost: Äggröra, lök/bacon/kassler, espresso
Lunch: Kyckling, Kimchi, cafe de paris
Middag: Kyckling, Kimchi, cafe de paris, hallon, en bit mörk choklad

Imorgon blir det iallafall CFN och lite mer köttshopping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar