fredag 19 april 2013

Run i Regnet

Senaste besöket hos Martin var en liten humörhöjare eftersom våra tester visade på att kroppen verkar börja lära sig göra rätt och nyttja rätt muskler.
Det går dock inte helt autonomt än utan jag måste tänka till lite eller hitta en cue för att få det att funka, men det är en milsvid skillnad från tidigare där jag koncentrerat mig matt under hela övningen.

 Gårdagen bjöd på nåt snabbt och enkelt med bara lite kontroll-test på utfallssteg och situps som funkade fint och var en bra uppladdning inför dagens getpass.

WOD 4 Rounds @ 70%
400m Run
1 min Rest

Metcon: 2.21 - 2.30 - 2.31 - 2.32

Jag kommer aldrig bli någon löpare oavsett vad Martin säger...Passet kördes som vanligt med teknikfokus på höft/bål och trots ett underlättande duggregn så var det definitivt luftrören som satte käppar i hjulet idag. Inte helt återhämtade efter förkylningen i kombo med virvlande vägdamm så fick de jobba lite idag.

På pluskontot - inga känningar i höften och bara en aning i länden när jag tappade formen i slutet av intervall 3 men det gick över redan under enminutersvilan.

Undrar vad det är för fel på folk som tycker löpning är KUL....

Nu blir det hotellgym och långpromenader i tre dagar i kombo med de nya naprapatövningarna jag fick idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar