måndag 29 april 2013

EMOTM med Tidsnöd

Idag verkar träningsvärken från i lördags kommit ikapp mig. Ben, höft och säte är riktigt trötta för att inte tala om axlarna. Maskning och målningsarbetet i förrgår kompletterades med nästan 3h igår eftersom vägg, färg och tejp inte samarbetade för fem öre. Arbete med armar i högläge = check!

Värmde upp med cykel in till gymet följt av en Jowsey-omgång innan dagens pass.

A: 8 min - bygg till en tung 1'a Back Squat 
80-100-120kg

Här var det uttryckligen att det inte skulle maxas utan endast etablera en tung etta. Kändes skapligt om än stelt idag. Lugna kontrollerade lyft.

B: EMOTM 12 minutes
5 Back Squat @ 80% av A (90kg)
3 Shuttle Run (2x10m)

Här gick det inte alls som planerat... Varv 1-3 hade jag ca 10 sek att vila när jag var klar med ShuttleRun. Varv 4 var vilan EN sekund och där insåg jag att det var kört.
Modifierade kvarvarande till en AMRAP och landade till slut på 9 kompletta varv.
Som snabbast gick BS på 17 sek och som långsammast på det dubbla och shuttle runs ska vi inte prata om.

Lite besviken på att inte ro ihop passet men mest på att jag i efterhand inser att jag tummade på teknikfokuset. Inget allvarligt men jag VET att jag inte jobbade tekniskt optimalt utifrån mina förutsättningar utan lade över lite mer på vänstern.

Jag borde veta bättre... men jag får väl se det som en liten vinst att jag inte försökte jäkta lyften för att nå minutgränserna längre än jag gjorde (=självbedrägeri).

Strax efter passet var det dags för en till session hos Martin. Kroppen verkar vara i ganska bra skick med bara två små låsningar (axel = målningsrelaterat plus L3). Däremot hade han en känsla av att jag var muskulärt sliten så det blev ordinerat att slå av på tempo/vikt imorgon och sedan vila på onsdag. Tur att vilan redan var planerad och att morgondagens pass lämpar sig väl att skala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar