torsdag 18 april 2013

Fjäderviktsfranish

Det visade sig att jag uppfattat måndagens övning helt korrekt.

Jag blir alltid lika glad när jag blir så fundamentalt lurad av ett pass och när jag inte lyckats vara förberedd på hur lömskt programmerat det är.

Man har ju lärt sig att det som ser enkelt ut på papper ofta är elakt i verkligheten men detta var en riktig stealth bomber. You got me! Touche!

Dagen efter kördes det nåt betydligt lättare i Fran-anda men med riktig fjädervikt.

WOD 21-15-9 @ 60%
Thrusters 10kg(!)
KB Swing 16kg

Gick definitivt över 60% i denna men med formfokus och en kraftansträngning i självsuggestion att vikterna faktiskt var tunga och att jag skulle göra rätt.

Det märktes dock att jag inte ens "luftskvåttat" i ens någon  begränsad omfattning på länge eftersom det faktiskt kändes lite i benen,

Gårdagen var aktiv vilodag med en mil på cykeln och nu väntar jag med spänning på vad dagen kan bjuda på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar