fredag 12 april 2013

RoddRehab #2

Piggare i kroppen men lungorna är som vanligt rena skräpet efter en ordentlig förkylning. Tighta luftrör och dålig syresättning där varje andetag blir en ansträngning i sig så dagens pass fick gå i lugnets tecken.

Uppvärmningen visade på att gårdagens behandling hjälpt och jag har återfått en del av den saknade rörligheten.

WOD @ 80% (not for distance)
Row 10 minutes
Rest as needed
Row 8 minutes
Rest as needed
Row 6 minutes

 Metcon: 2542+2088+1553 = 6183 meter

Första set: Damper 2,5, 28 Spm och 1:58.0 splittid
Andra set: Damper 3, 30 Spm och 1:54.9 splittid
Tredje set: Damper 3,5, 30 Spm och 1:55.9 splittid

Ganska jämna meter i de tvåminutersintervall som mättes (505-525). Första set kändes tungt, andra ganska OK och sista tyckte jag mest synd om mig själv. Vilade runt 3-5 minuter mellan varje set vilket kanske var i minsta laget.

Rodd är ganska hemskt när andningen inte samarbetar så det blev duktigt nedpace'at men det var nog ganska rättvisande 80% av dagsformen (eller kanske lite lägre eftersom jag var pratbar i 10-min-setet).

Däremot förvånas jag fortfarande över hur jag kan tycka så lätt damper kan kännas tung.. jag som rodde milen på D8-9 nånstans.... för två år sen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar