onsdag 24 april 2013

Pigg kropp, trött huvud och hemtama övningar

Inga vardagskänningar av gårdagens pass men massivt mentalt trött så den planerade morgonträningen fick skjutas till efter lunch.

Vid uppvärmningens good mornings kändes det dock att jag var lite stel i hamstrings och höger axel gnällde lite vid pass throughs.. men det gör den ju stup i kvarten. Tack för det - tangentbordsliv!

I övrigt känns veckans programmering som en smakstart och humörhöjare så dagens pass följde den linjen.

4 Rounds
A1: Close Grip Bench Press, 30X1, 8-12 reps, 30 sek vila
A2: Sitting Prowler Rope Pull 4x10 meter
A3: BONUS - Prowler Push 4x10 meter

A1: 40-50-50-50kg
A2/A3: 55-60-70-70kg load
CGBP funkade bra med 12 reps genomgående där de sista 2-3 var de som kändes jobbiga.
A3 lade jag till själv för att knuffa tillbaka släden till utgångsläget varje varv istället för att vända den och gå iväg med repet. Inbillar mig att det fanns logistiska skäl till det, men jag ville nog mest köra mer prowler. Varierade repdragen mellan korta snabba armdrag (typ "skota segel") och långa latsdrag. Mest jobbigt för händerna, men jag hade kunnat gå lite tyngre på prowlern.. my precious...

"rest as needed" blev till ca 5 minuter

B: 2000m Row
7:41.6
Lite snabbare än den ordinerade splittiden på 2.00 men marginellt. Inte alls lite lättrott idag och stekt grepp och rephalningssedvanlig stukningskänsla i ena långfingret gjorde att 2K kändes ganska långt idag.

Imorgon är det vila men jag ser redan fram emot fredag då jag ska få böja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar