tisdag 30 april 2013

Nedskalad Valborg

Lugnare träning idag på Martins order.
Dagens pass kändes som att det lämpade sig att skalas så det var inget större problem. Det kändes inte ens mentalt jobbigt att slå av på tempot eftersom jag var ganska CNS-trött idag.

Uppvärmning med Jowsey-dans och 500m rodd på runt 1.39

A: 6 set
1 Strikt Pullup Pronerat Grepp
1 Strikt Pullup Mixat Grepp
1 Strikt Pullup Supinerat Grepp
1 Strikt Pullup Mixat Grepp
Vila 90 sek

Vila 2-3 minuter

B: For Quality
10 Sumo Deadlift @40X1, 50kg
200 m Row
8 SDL @40X1, 50kg
200 m Row
6 SDL @40X1, 50kg
200 m Row
4 SDL @40X1, 50kg
200 m Row
2 SDL @40X1, 50kg

Pullups helt OK, men det var väldigt ovant med mixat grepp som jag adrig kört förr. Det kändes tydligt att det var naturligare på ena sidan än andra. Fortfarande lite svårt att dra med latsen och faller gärna tillbaka till armdrag.

Nöjde mig med 50kg på SDL och dessa var egentligen mest jobbiga för greppet. Roddarna nedpace'ade på strax under 2-min-split. Ganska lagom idag när jag mest känner för att sova.

Imorgon är det vilodag men med vilo-häng på "Nya Nordic" som invigs imorgon. Och så laddar jag mentalt för fredagen.. lite oroväckande att jag redan nu är övertaggad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar