tisdag 22 januari 2013

Setback och Simning

Just nu ligger den formella träningen på is eller snö om man ska vara petig.

En veckas semester för skidåkning som inleddes med episk proteinladdning i Calgary. Det är nästan så att bara The Kegs 16oz Ribeye Steaks är värda hela resan.

Har dock åkt på lite bakslag under åkningen då det var ett tag sen det snöade här (en vecka = en evighet i BC) och jag lyckades få ett intressant felskär under gårdagens åkning som resulterade i smärtor i knä och upp i den förb..t trasslande högra höftböjaren/höften.

Vaknade imorse och smärtan hade spridit sig till ländryggen och jag började känna mig ganska nojig igen. Det sista jag vill är att ryggen ska paja på riktigt igen och än mindre på en otillgänglig bergssida i Selkirks...

Tog således det grymt trista och vuxna beslutet att stanna i byn idag men insåg att jag måste göra nånting för att hålla mig aktiverad.

Sagt och gjort::
2,5km bröstsim senare känns ryggen, höften och tillochmed knät piggare igen. Jag borde simma oftare... och definitivt jobba på min mobilitet som visat sig pinsamt dålig nu under uppvärmningspassen....
Jag kanske dessutom borde byta tillbaka till nåt mer familjärt (dvs snowboard) istället för att tjafsa runt med skidor, stavar och obekväma pjäxor.

Nåväl, imorgon tar vi nya tag och klättrar in i Bell 212'an i ottan medan vi hoppas på snö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar