tisdag 29 januari 2013

Ryggont och Ryska Svingar mot Jetlag

Så var man hemma i vardagen igen men har trots det inte kört någon formell träning än.

Vid fredagens puderåkning längs "High Roller" avslutades varje åk med allt längre och allt mer slagiga traverser som tog ut sin rätt på höften och ryggen.
Jag skippade således sista halvdagen för en dryg kilometers simning men den goda effekt det medförde togs nog ut av buss- och flygresan hem så jag känner mig inte helt på topp.

Funderade länge på att åka in till gymet igår direkt efter jag landat men beslutade mig för lite hemmaträning fokuserad på att motverka jetlagen: Så snart jag börjar bli för trött körs 25 ryska svingar på 24kg.

Gårdagen resulterade i 125 svingar innan det var läggdags och idag har jag just passerat 50 efter att ha varit hemma en dryg timme.

Morgondagen inleds med sjukgymnastik hos Martin och förhoppningsvis lite insikter i vad som hänt - och så hoppas jag på att kunna svänga förbi CFN och träna "nånting". Allt som är "kontrollerade rörelser" känns som om det funkar bra.

Dags för 25 nya svingar tror jag bestämt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar