torsdag 31 januari 2013

Hyggliga Hamstrings

Första formellt programmerade passet sen hemkomst idag och jag var lite oroad när jag såg det i skrift. Mycket hamstrings följt av löpning och trots att det var en lugn rodd igår kändes den lite i kroppen idag.

Därför var det lite extra skönt att det faktiskt gick över förväntan idag.

A: 5x
Deadlift
30X1, 6-8 reps, 90 sek vila
A: 70-80-90-100-110kg

Absolut över förväntan!
8 reps genomgående och mest jobbigt för greppet. För övriga kroppen var det nog submax idag. Pronerat grepp upp till 100 och bytte till mixat för 110kg. Varje set tog runt 40-45 sek.
Skönt att äntligen få marklyfta mer än jag pushpressar :)

B: 4x
1Leg Deadlift Kettlebell
30X1, 5/5 reps, 60 sek vila mellan ben
B: 24-28-32-40kg

Var lite oklar på exakt hur dessa skulle köras men gjorde dem med KB'n i handen på samma sida som arbetande ben vilket kanske var fel. Blev inte ansträngande/vingligt förrän slutreps på 32kg vilket kanske indikerar att jag inte var helt rätt ute. Greppet led dock och jag började bygga underarmspump.

C: 3x
StepUp 45cm 
2xKB, 9/9 reps, 60 sek vila mellan ben
C: 2x20. 2x24, 2x24kg

Dagens jobbigaste tills sista set när jag blev irriterad på mig själv och taggade till lite inför varje set och då flöt de plötsligt ganska smärtfritt.

D: ShuttleRun
20 laps (2x10m) @ 80%
D: 3:00

Kändes osedvanligt lätt första 6-7 rundorna men fick lite känningar i höft/knä efter det vilket resulterade i ett betydligt tyngre löpsteg. Däremot kändes det som att alla dagens tidigare övningar passerat utan att påverka löpningen så rent generellt var jag positivt överraskad över dagens resultat.

Imorgon ska det tempo-böjas.. det kan bli intressant.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar