onsdag 16 januari 2013

DubbelWOD, Syra och Långvila

Dagens pass var en riktig genomkörare inför ledigheten och blev en riktig utmaning med sviterna från Swinging Annie i kroppen. Duktig träningsvärk i magen, underarmar och axlar och jag märkte redan under uppvärmningen att syratåligheten inte var den bästa.

Upplägget var en nyhet för mig med två WODs med "minst en timmes vila mellan". Tur man kan jobba på distans...

WOD #1 - 10 min AMRAP
30 KB Swing @ 20kg
15 Power Snatch @ 35kg

Metcon: 2 varv, 30 svingar och 11 Snatch (Rx+)

Fruktansvärt pass och det blev ju inte bättre av att jag läste fel. Svingarna skulle vara "till pannan" och på 18kg. Nu har vi inga 18kg KB så jag skalade upp till 20 och missade det där med höjden så det blev fullsving.. obrutet. Smart!!
Greppet var duktigt slitet redan efter första svingarna och syran kom snabbt under snatcharna. Snatches bröts på 8/7, 5/5/5 och 4/3/4.
Helt stekt i grepp, axlar och ländrygg redan efter svingarna på andra varvet så allt efter det gick på vilja. Varv 1 tog 2:36, varv 2 tog 3:34 så det säger ju nåt om den exponentiella sänkningen i intensitet.

En dryg timme senare var det dags för del två

WOD #2 - 15 min AMRAP
9 Deadlift @ 70kg
12 PushPress @ 40kg
15 Stepups  45cm Box

Metcon: 7 varv, 9 DL, 12 PP och 2 Stepups

Pushpress överlägset värst. Alla DL obrutna och obrutna PP de första 5 varven sen gick de ned till 6/6  de sista när syran hotade slå ut axlarna. Lite dålig genomdrivning av huvudet i PP dock och en del pressar med nigning..
Relativt jämn takt men med lite tapp efter 10 min varv 5.

Hade ett mål på 8 varv men får nöja mig med att vara nära. På WOD 1 hade jag övermodigt siktat på 4 varv men där var jag ju inte ens nära...

Nu blir det en vecka av en annan typ av träning vilket nog kan vara nyttigt på sitt sätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar