torsdag 24 januari 2013

Deep Snow = Deep Burn

Två dagar med en lätt hopplös känsla eftersom både knä/höft/länd strejkade med eftertryck efter knappt halva dagens åkning i tisdags. Onsdagen fick bli vila igen med 2km simning.

Det är i och för sig skönt att simma men jag har ju inte rest halva jorden runt för att plaska omkring i ett badhus så det kändes ganska tröstlöst. Mailade med Martin och fick lite tips och råd och byggde sen ihop något på egen hand. Jag skippade den vanliga uppvärmningen för mitt eget specialprogram med 2x20min mobility/värmning med frukost emellan. Tro det eller ej, men prehab hjälper tydligen!

Jag hade också en lång diskussion med killen i skishopen som bytte skidor åt mig för andra gången till några som skulle passa dagens förutsättningar. Det dumpade inatt så då ska det åkas oavsett vad kroppen säger!

Tack ock lov höll allt ihop riktigt bra idag. Sjukt bra åkning och en dag som avslutades lite tidigare än planerat (men perfekt timeat för mig - lagom till knät började protestera) när molnen tätnade. Att sen sitta i en helikopter som navigerar sig hem i höjd med trädtopparna genom att följa en å är en ganska intressant upplevelse.


Under lunchen snackade vi lite om vad som gör en semester lyckad och kom fram till att det faktiskt är kvaliten man minns före kvantiteten. Om jag så inte får ett enda åk till i veckan så har dagens åkning varit värd resan. Dagen var minst sagt minnesvärd!

Nu blir det bubbelpool för att få benen att bli mer samarbetsvilliga.
Deep Snow = Deep Burn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar