onsdag 26 december 2012

Slöträning och Helen-korrigering

Lite lågintensiv träning i resten av julhelgen som ett resultat av för mycket god julmat, juldryck och julcigarr. Traditioner man inte ruckar på hur som helst...

Jag inser dessutom att det är lite svårt att upprätthålla träningsdisciplinen mitt i alla familjeförpliktelser men just dessa dagar är å andra sidan mitt primära fokus att vänja in fötterna vid de justerade pjäxorna inför skidresan i Januari och få in lite höjdmeter i benen.

Juldagen fick bjuda på 2h åkning och idag 3h, kompletterat med lite ryska svingar och squats.
Imorgon bär det av hemåt igen, men jag hoppas på att hinna med lite längdåkning innan.
Irriterande nogkänner jag av vänster patellafäste igen så det får bli ett besök på Rehband innan resan.

Satt och funderade på julaftonens Helen on Skis och tyckte att mina skidtider var ruggigt slöa så jag kollade på Googlemaps igen.

Slingan jag mätt upp via satellitbilderna var ju då inte samma som den preparerade som jag åkte så passet blev Rx+ där jag landade på ca 600-650 meter skidor per varv varav ca 40 i djupsnö.

Skönt att det var ofrivillig skalning uppåt iallafall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar