torsdag 20 december 2012

Inaktiv Höft och DubbelWOD

Lite mörbultad i kroppen efter gårdagens behandling, men Grace lämnade inga andra spår än lite ömhet i ryggfiléerna. Tur det - det hade ju varit extra nesligt om ett sånt kraschat pass dessutom sänkt en dagen efter.

Dock hade jag ordination om att känna efter innan träning idag och att inte gå hårdare än 80%.

Började med att prata igenom gårdagens kaos med Jenny hon erbjöd mig teknikhjälp med både Clean och Jerk. Jag har blivit bättre på att inte dra med armarna fullt så mycket men däremot utnyttjar jag inte höftextensionen i vare sig Clean eller Jerk utan hoppar mer med benen.
Sjukt svårt att få till rätt...

Sen var det dags för en tvåvarvare som jag hört mycket illa om, men jag var ju under "pacing orders"

WOD - For Time
250m Row
15 KB Swing 32kg
25 Burpees
15 KB Swing 32kg
250m Row

Rest 10 min 

For Time
250m Row
15 KB Swing 32kg
25 Burpees
15 KB Swing 32kg
250m Row

Metcon: 5.09 resp 5.18
Rodd på damper 5 och pace till mellan 1.35 och 1.44-split.
Alla svingar obrutna... så för att nå 80% gick Burpees däremot sakta.
Med tanke på att jag var lite mör och "hastighetsinstabil" efter gårdagen tog jag det riktigt lugnt på dem... kanske för lugnt.

Oh well.. Ett pass är ett pass och jag lärde mig mer om vad jag inte kan :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar