fredag 21 december 2012

Fredags-AMRAP med bra häng

Ordentligt fredagsmorgonhäng idag. Först lite jobb i ottan och sedan Nordic vid 07.

Lång uppvärmning med kaffe innan dagens pass.

WOD: 10 Min AMRAP
2 Min AMRAP
- Toes to Bar
8 Min AMRAP
- 5 Shoulder to Overhead 45kg
- 10 Doubleunders

Metcon: 17 TTB och 8 varv + 5 Shoulder to Overhead

Har tappat flytet helt  i TTB och kan inte reppa dem längre utan hamnar i självsvängning. Dessutom lite trasig i händerna sen Grace och gårdagens svingar.

Shoulders to Overhead mestadels som ful-pushpress. DU gick betydligt sämre  med puls. 4or som bäst jämfört med flytet jag hade under uppvärmning med 7 som sämst och flera 13-15 reps.

Har kommit på att jag tycker DU är enklare i lyftarskor. Är det normalt?

Hann dessutom analysera min Grace-video med Mads. Många tragikomiska ögonblick i den.. striktpressar, extremfula pushpress/press och några cleans som rycks från golvet.
Men det intressanta är att jag faktiskt inte drar så mycket med armarna, att ryggen är någotsånär bra och att när jag faktiskt lyckas med en "riktig" pushpress ser de enkla ut (rep 29 och 30..)

Antar att teknikträning kan vara nåt för mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar