måndag 9 juli 2012

Underarmspump

Lite känningar i ryggen idag och det tillskriver jag försöken till handstående. Jag har ju inte direkt nån Hollow-position i dem utan mer "Chiquita-rygg".

Började morgonen med ett besök på Sabbatsberg och en åktur i magnetkameran och när jag ändå var i området kändes det lika bra att köra lite på Nordic.

En del mobilitet och foamroller för att få ordning på stelheten i rygg/höft och en hel del funderande på vad jag kan göra. Det börjar ta slut på idéer som håller sig inom ramarna för att inte påfresta rygg eller axel/armbåge.

Roade mig med lite FatGrips Deadhang på 3x30 sekunder som resulterade i snygga logoavtryck i händerma. Det skulle ju vara enklare om de där eländiga greppen inte roterade.

Efter lite DU-träning som inte ville sig alls idag kom jag på nånting som nästan kunde liknas vid en WOD - tro det eller ej.

WOD 1 - 10 min Every Minute On the Minute
5/5 Stepups 45 cm box w 2x16kg Kettlebell

Småtungt på slutet och det kändes att man fick tänka på bålstabiliteten.

Vila motsvarande 2 koppar kaffe följt av

WOD 2 - 15 min Every Minute On the Minute
20 Russian KB-swings 24kg

Hade från början bara tänkt köra 10 minuter men skalade upp on the fly. Alla set klara runt 30-34 sekunder och med ruggig pump i underarmarna på slutet.

Riktigt skönt att få köra nåt som kunde liknas vid Metcon och lite volym även om det var begränsat. Det blev iallafall 300 svingar och 100 stepups. Bättre än inget.


1 kommentar:

  1. Kul att du kunde köra lite idag, hoppas du får svar från röntgen snart. Om vi inte ses innan dess, ha en toppenresa till USA :)

    SvaraRadera